İslam Hukuku İftiralar-Cevaplar
Yeryüzünün muhtaç olduğu maddi ve mânevi terakki yalnız İslâm’dadır. Çünkü akılla rûhun, maziyle âtinin, dünya ile âhiretin irtibatını yalnız İslâm kurmaktadır. Bunu dün yaptığı gibi yarın da yapacak bir muhtevaya sahiptir.
Şarkiyatçılarla İslâm’ı keşfeden Batı, Müslümanların ruh köklerine yönelişlerine mâni olabilmek için dışarıda ve içeride İslâm Hukûku’nu aşağılayan, onu kölelik hukûku olarak yaftalayan bir bakış açışı geliştirdi. Bu yüzden İslâm’ı anlatmaya memur mustagribler fıkıh kitaplarındaki "kuyular bahsi” gibi fevkalâde husûsi bir mevzuyu gösterip; "Bugün hıfzıssıhha merkezlerinin verilerini mi yoksa ‘kuyular bahsinin esaslarını mı, dikkate alacaksınız?” diyerek zihinleri karıştırmaktadır. XVIII. yüzyıla kadar saraylarında dahî helâ yapılmasına direnen Batı’dan, İslâm’ın ne kadar âli olduğunu gösteren "kuyular bahsi” maalesef ki mustagribler için istihza mevzuu olmakta ve bir konu üzerinden binlerce mevzu perdelenmektedir.
***
Batı uygarlığının devam ve bekâsını hedefleyen iradenin büyük oyununu gözler önüne seren bu eser, usûl ve esas itibariyle niçin insanlığın tek umûdunun İslâm Hukûku olduğunu da izah etmeye taliptir.
İÇİNDEKİLER
Mukaddime | 11 |
TAHLÎL | 12 |
FIKIHLA MODERN HUKÛKUN CEZA | 13 |
HUKÛKU BAĞLAMINDA MUKÂYESESİ | 17 |
Tedib ve Terbiye | 19 |
Suçlunun Tecziyesi, Mağdurun Tesellisi | 19 |
Cezanın Canlılığı ve İnsanların İbret Alması | 19 |
Cezanın Mücessem Hâli | 20 |
Mücrimin Tecziyesi, Mağduru Hayata Bağlar | 20 |
Cezadaki Şifa | 20 |
Suç ve Ceza Arasındaki Denge | 21 |
Karar Mercii | 22 |
İslâm Herkesin, Beşerî Hukuk Seçkinlerin Hakkını Korur | 22 |
Hukuk ve Âhiret’e İman | 24 |
İslâm Hukûku Saraysa, Roma Hukûku Gecekondudur | 25 |
İNSANLIĞIN ARADIĞI "DÜNYA CENNETİ” BEŞERİ HUKUKTA MI, | 25 |
İSLÂM NİZÂMINDA MI?! | 26 |
Sahâbe Önce Halife’yi Seçti Sonra Allah Rasûlü’nü ﷺ Defnetti | 27 |
Marazlı Münekkitlerin Kutsal Ezberleri | 28 |
Müstağribin Aşağıladığı, Gayr-i Müslimin Savunduğu Nizam: Fıkıh | 29 |
Şerîat-Fıkıh Münasebeti | 29 |
Hürler ve Köleler | 30 |
Âhireti Olmayanın Adaleti ve Âkıbeti | 31 |
Herkes İçin Hürriyet | 31 |
Herkes İçin Adalet | 32 |
Evrensel Çerçeve | 32 |
Hz. Ali t ve Yahudi | 33 |
Adalet Muhafızları: Ulemâ | 34 |
Sultan Fatih ve Rum Mimar | 35 |
Batı’nın Günah Ajandası | 36 |
İslâm’la Beşeri Hukûkun Ayrışma Noktaları | 37 |
I. Fıkıh ve ABD Bağlamında Beşerî Hukuk | 37 |
II. Dünya ve Âhiret Muvazenesi | 39 |
III. İslâm’ın Evrenselliği ve Beşerî Sistemlerin Yerelliği | 41 |
IV. İnsanlığın Maslahatını Önceleyen İslâm ve Ânı Kurtarma | 41 |
Dâvasında ki Beşerî Sistemler | 41 |
V. Kulluğun Kölelikten Ayrışması: İtaat | 42 |
Hülâsa | 43 |
USÛLÜ’L-FIKH MÜDAFAASI | 44 |
HUKUK METODOLOJİSİNİ KİM İCAD ETTİ? | 49 |
Usûlü’l-Fıkh | 50 |
Kavramsal Çerçeve | 50 |
Usûlü’l-Fıkha Yöneltilen Tenkitler ve Değerlendirme | 53 |
Oryantalistlerin Tenkitleri ve Tahlilleri | 53 |
Allah Rasûlü ﷺ Zamanında Usül | 54 |
Allah Rasûlü ﷺ ve İctihad | 57 |
Allah Rasûlü ﷺ ve Sahâbe İctihadı | 57 |
Sahâbe Döneminde Usûl | 59 |
İctihad | 59 |
Kur Meselesi | 63 |
Vefat İddeti | 64 |
Süt Akrabalığı | 65 |
Kıyas | 66 |
İcmâ: Müslümanları Bir Arada Tutan Bağ | 68 |
Mesâlih-i Mürsele | 70 |
Tabiûn Asrında Usûl | 72 |
Müctehid İmamlar Devrinde Usûl | 75 |
Tarihselcilerin Tenkit ve Tahlili | 78 |
Tarihselci Tasavvurun Tahlili | 86 |
Hülâsa | 91 |
FÜRÛ FIKIH MÜDAFAASI | 92 |
OLİMPOS DAĞI’NIN ÇOCUKLARININ | 96 |
KÖLELİK İTHAMLARI, KÜRESEL MAHKUMİYET ve İSLÂM HUKÛK | 97 |
Büyük Yalan | 98 |
İslâm’dan Önce Köle | 98 |
Hürriyeti Gasp Şekilleri | 101 |
Özgürlük Anıtı Ardında Saklanan Vahşet: Kölelik | 102 |
Hürriyet Hırsızı İngilizler | 104 |
İslâm, İthamlar ve Kölelik | 105 |
"Köleler de Hz. Âdem’in Çocuklarıdır” | 107 |
İslâm ve Hristiyanlık | 108 |
Fıkhî Bir Mevzu Olarak Kölelik | 109 |
Tedricî Müdahale | 109 |
Hürriyet Ayetleri | 110 |
Köle Azâdında Yarışan Bir Ümmet | 111 |
Kölelikten İmamlığa | 111 |
Şahsiyet İnşası | 112 |
İslâm’ın Köleliği Sonlandırma Hamlesi | 113 |
Âzâd Yolu | 113 |
Mükâtebe Yolu | 115 |
Müdebber Köle | 116 |
Ümmü’l-Veled/Cariye | 116 |
Mevlâlık | 117 |
Devlet Desteğiyle Âzâd | 118 |
Cariye | 119 |
İslâm, Neden Köleliği Bir Anda Kaldırmadı? | 123 |
Uluslararası Hukuk | 124 |
İktisâdî Realite | 124 |
Batılıların Gözüyle İslâm ve Kölelik | 125 |
Bütün Renkler Tek Elbisede | 125 |
Köleliğin Yeni Versiyonu: Toplumsal Kölelik | 126 |
Köle Tacirleri Borsası: BM | 126 |
Hülâsa | 127 |
LÂHİKA | 129 |
ZULME SED HAKK’A ESİR BİR ANAYASA | 133 |
Yazılı ve Gizli Anayasa | 134 |
Anayasal ve Anayasalı Devletler | 134 |
İlk Yazılı Anayasa | 134 |
Kur’ân-ı Kerim ve Anayasa | 135 |
İslâm Hukûku ve Örf | 136 |
İslâm Devletinde Anayasa | 137 |
Kanûn-i Esasi’nin Batılı Ülkelerin Anayasalarından Farkı | 138 |
Dayatılan Bir Anayasa ve Dağılan Devlet | 139 |
Milletin Yolunu Açan Bir Anayasa | 141 |
Hülâsa | 142 |
KARL MARX ve HUKUK | 144 |
Mülkiyet Hakkı | 146 |
Saadet Nerede? | 147 |
SONUÇ | 149 |
KİTÂBİYÂT | 154 |